Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı - Op.Dr.Übeyt AKÇİN

Rahim ağzı kanseri tedavisi olan kadınlar bebek sahibi olabilir mi?

Evet olabilir. Ama konizasyon veya trakelektomi gibi bir işlem yapılmışsa bu hastaların 12 ve 13. gebelik haftasından sonra bebeği tutabilmesini sağlamak için serklaj dediğimiz işlem yapılmalıdır. Ayrıca istirahatlerine daha fazla özen göstermeleri gerekir.

Rahim ağzı kanserinden korunmak mümkün mü?

Rahim ağzı kanserinden HPV aşısı ile korunmak mümkündür. Cinsel aktiviteye başlamadan önce (ideali 9-12 yaş arası) yapılan bu aşıyla rahim ağzı kanserinden korunabilinir.

Rahim ağzı kanserinin risk faktörleri nelerdir?

Düşük sosyoekonomik düzey, aşırı zayıflık, iyi beslenememe, sigara kullanımı, erken yaşta anne olma, çok eşlilik…

Rahim ağzı kanserinin belirtileri nelerdir?

Genelde ilişki sonrasında görülen kıvamsız ve kanlı akıntı, kötü kokulu akıntı rahim ağzı kanserinin belirtileri arasında sayılabilir. Bu sorun ilişki yaşanmadan da görülebilir.

Rahim ağzı kanseri (serviks) kanseri nedir?

Rahimin vajen içinden görülen serviks dediğimiz kısmında oluşan tümörel yapıya rahim ağzı kanseri denir.

Kürtaj sonrası ne zaman banyo yapabilirim?

Ayakta duş almanın herhangi bir sakıncası yoktur. Vajinaya su kaçmamasına bir müddet dikkat etmek gerekir. Küvet, havuz, deniz, sauna gibi yerlere 10-15 gün kadar girmemek faydalı olacaktır.

Kürtaj sonrası hastanede kalmak gerekir mi?

2 saatlik bir müşahede yeterli olacaktır. Daha sonrasında hasta evine gidebilir.

Kürtaj sonrası ne zaman adet görülür?

30 ila 45 gün sonra adet görülmesi beklenir. Nadiren 60 güne kadar çıkabilir. Eğer 60 günü de aşarsa mutlaka hekime başvurulmalıdır.

Kürtaj işlemi kaç haftalık hamileliğe kadar yapılabilir?

10 haftaya kadar yapılabilir. Ülkemizdeki ve çoğu Avrupa ülkesinde olduğu gibi.

Kürtaj işleminin süresi ne kadardır?

İşlem 5 dakika sürer. Genel anestezi altında yapılırsa uyuma ve ayılma evreleriyle birlikte 15-20 dakikayı bulur.

Hamile kalmak için en uygun dönem ne zamandır?

Eğer kadın düzenli adet görüyorsa yumurtlama dönemi en uygun zamandır. Adetin ilk gününden itibaren sayıldığında kabaca 14.güne denk gelir. Tabi birkaç gün önde ve arkada olabilir. Bir dönem olarak belirtirsek kabaca 12.gün ile 18.g&uu

İki doğum arasında kaç yıl olmalıdır?

Önerimiz iki doğum arasında en az 2 yılın olmasıdır. Eğer annenin yaşı uygunsa en ideali 3-4 yıldır. Sezaryen ya da normal doğum fark etmez. Önemli olan annenin kendisini derleyip toparlaması, fazla kilolarından kurtulması, vitamin açısından vücudunun eski değerlerine kavuşm

Hamileyken bilgisayar başında çalışmak veya telefon kullanmak bebeğe zarar verir mi?

Günlük hayatta bunlardan yapabildiğimiz kadar uzak durmak faydalıdır. Ancak bilgisayar ve telefonda düşük radyasyon salınımı olduğu için bebeğin üzerinde direkt bir etkisi yoktur. Yapabildiğimiz kadar uzak tutmak yine de yararlıdır. Örneğin uyurken telefonları

Doğum çantasında neler bulundurmalıyım?

Bizim hastalarımızdan istediğimiz doğum çantasını gereksiz malzemelerle doldurmamalarıdır. Rahat edebilecekleri geniş bir terlik, geniş bir pijama takımı, bol miktarda lohusalık iç çamaşırı, bebek için hastane çıkış takımı yeterlidir. Zaten çoğu malzemeyi

Bebeğin tekmelemesi iç organlara zarar verir mi?

Bebeğin tekmelemesi iç organlara zarar vermez. Çünkü bebek amniyon sıvısının içinde, rahimde yer alır. Dolayısıyla hareketleri bazen rahimde ağrı yaratabilse de amniyon sıvısından dolayı tüm darbeler yumuşayarak iletilir.

Gebelik süresince evde hayvan beslemenin bana ve bebeğime zararı olur mu?

Genelde bu hayvanlar veteriner kontrolünde olduğu için ve aşıları yapıldığı için herhangi bir zararı olmaz.

Hamilelik boyunca kullanmam gereken ilaç var mıdır, nelerdir?

Hamileliğin sağlıklı seyri için bir takım takviyeler almak gerekir. Bunlardan en önemlisi gebe kalmadan önce başlanması gerekilen folik asittir. Sonraki durumlarda gerekli olması durumunda multivitamin ve demir takviyesi verilebilir. Beslenme durumuna ve şikayetlere bağlı olarak

Hangi durumlarda doktora başvurmalıyım?

Kanama durumunda doktora başvurmak gerekir. Kanamanın miktarı önemlidir. Kabaca günde 2 ped kadar olan kanamada doktora başvurmak gerekir. Suyun gelmesi veya bol miktarda akması durumunda, kötü kokulu akıntı olması durumunda, ilerleyen gebelik haftalarında bebeği hissetmeme, 6

Hamilelikte oluşan bel ağrılarından nasıl kurtulabilirim?

Düzenli yürüyüş yaparak ve yüzerek bel ağrıları en aza indirilebilir. En önemlisi ise gebelikte aşırı kilo alımlarından kaçınmaktır. Alınacak ideal kilo 7-12 arasıdır. 12'nin üzerinde alınacak her kilo bel ağrılarını arttırır. Çünkü a

Hamileyken hangi yiyecekler tüketilmemelidir?

En önemlisi sigaradır. Arkasından alkol gelir. Aşırı kahve tüketimi, aşırı çay tüketimi, asitli içecekler, şekerli içecekler (meyve suları) uygun değildir. Hazır meyve suyu yerine taze sıkılmış meyve sularını tercih etmek gerekir. Doktor tavsiyesi olmadan alına

Hamileyken hangi yiyecekler tüketilmelidir?

Protein ağırlıklı beslenmekte yarar vardır. Sabahları mutlaka peynir ve yumurta tüketilmelidir. (Yumurta iki günde bir de tüketilebilir) Öğlen ve akşam yemeğinde mutlaka çorba ve salata olmalıdır. Ana öğünlerde mutlaka 2 dilim tam buğdaylı ekmek tüketilme

Hamilelik boyunca kaç kez doktora gidilir?

İlk dönem ve son dönem hariç ayda 1 kez muayene olmak gerekir. Doktora görünmek şart değildir. Bir sağlık merkezinde de takip yapılabilir. 36. haftadan sonra haftalık takip uygundur.

Ultrasonun bebeğe bir zararı var mıdır?

oktur. Ultrason ses dalgasıdır. Ancak gerekemedikçe de kullanılmamalıdır. Gelişimi normal olan bir gebeyi ultrasonla 5-6 haftada bir takip etmek, riskli bir gebelik yaşayan anne adayını ise 2 haftada bir ultrason muayenesine sokmak yeterlidir.

Hamileyken diş çektirilir mi?

Gebeliğin ilk 14 haftalık döneminden sonra lokal anestezi altında her türlü diş operasyonu yapılabilir. Ancak doğumun yaklaştığı zamanlarda erken doğumu tetiklememesi adına bu tür operasyonlardan kaçınmak önerilir. En ideal dönem 14 ila 28. haftalar arasıdır.<

Hamilelikte neden diş sorunları artar?

Gebelikte diş ile ilgili sorunlar çok sık görülür. Bunun en büyük sebebi hormonal etkilerle birlikte bebeğin anneden çektiği kalsiyum gibi minerallerdir.

Hamilelikte uyku düzensizliği olur mu?

Olabilir. Bunun en büyük nedeni batında hareket eden bir cismin varlığıdır. Bu hareketlilikle birlikte oluşan idrar baskısı ve gerilme hissi uyku düzensizliğine neden olabilir. Çok yorgun düşmemek için gündüzleri en az 1 saat uyumak yararlı olacaktır.

Hamileyken cinsel ilişkiye girilir mi?

İlk 10 haftalık dönemde genellikle önerilmez. 10. haftadan sonra eğer herhangi bir kanama yoksa yasak konulmaz. Bazı hekimler 32. haftadan sonra da ilişkiyi yasaklar ama hamileliğin son dönemlerinde cinsel ilişki yaşanması normal doğumu kolaylaştırır.

Hamileyken ağır yük kaldırmak ne gibi sorunlara neden olur?

En çok kasık ve bel ağrısı yapar. Nadiren kanamaya neden olabilir. Erken dönemlerde düşüğe, ileri dönemlerde erken doğuma neden olabilir.

Hamilelik sırasında röntgen ve xray ışınları bebeğe zarar verir mi?

Direkt röntgen ışınları ve xray ışınları zararlıdır. İlaçlı röntgen, tomografi ve mamografi gibi x ışının yoğun olduğu diğer tanı yöntemleri de zararlıdır.

Hamileyken grip olmak bebeği etkiler mi?

Genelde grip gibi enfeksiyonlar çok yüksek ateş yapmadıktan ve uzun sürmedikten sonra bebeği etkilemez. Yüksek ateş erken doğumu tetikleyebileceği için sıkıntı yaratabilir.

İstediğim cinsiyette bebek sahibi olabilir miyim?

Geçmişten günümüze istenilen cinsiyette bebek sahibi olunabilmesi için birçok çalışmalar yapılmış, birçok ananeler, gelenekler, görenekler uygulanmıştır. Hatta beslenme şekline, ilişkiden sonra yatış pozisyonuna, yumurtlama aşamalarına gö

Riskli Gebelik Nedir?

Doğum öncesinden kaynaklı rahatsızlıklar, ya da gebelikle birlikte ortaya çıkan bazı problemler, hamilelik süreci ve doğumla ilgili çeşitli risklere sebep olabilirler. İşte böyle gebeliklere biz Riskli Gebelikler diyoruz.

Gebe kaldığımı en erken ne zaman anlayabilirim?

Gebe olup olmadığınızı idrar testleri ile adet gecikmenizden bir kaç gün sonra, Beta Hcg testi ile ise adet tarihinizden bir kaç gün önce öğrenebilirsiniz. Ancak gebeliğin sağlıklı bir biçimde oluşup oluşmadığının teyidi ultrason ile yapılır.

Gebe kalmak için en uygun dönem ne zamandır?

Gebe kalmak için en uygun dönem adet döngüsünü ortalarıdır. Örneğin düzenli adet gören bir kadın için hamile kalma olasılığı en yüksek günler adet kanamasının başlangıcından sonraki 14-15. günlerdir.